advertise

معرفی بخش های مختلف آزمایشگاهی

شرکت آذرتشخیص آزما با هدف تأمین محصولات مورد نیاز مراکز تخصصی و فوق تخصصی آزمایشگاه های تشخیص طبی و بیمارستانی، همچنین افزایش سطح بهداشت جامعه و ارائه‌ی خدمات پس از فروش فعالیت خود را آغاز نموده است .ما در این مقاله به بررسی بخش های مختلف آزمایشگاهی و معرفی انواع کیت های آزمایشگاهی پرداخته ایم.با ما در ادامه همراه باشید.


بخش هماتولوژی

یکی از بخش های روتین هر آزمایشگاه هماتولوژی است که به تشخیص بیماری¬های مرتبط با خون می پردازد و ارتباط نزدیکی با ایمنی شناسی و ژنتیک دارد. در این بخش محدوده وسیعی از آزمایشات خون شناسی و انعقاد خون انجام میگیرد. تست های CBC, ESR,PTT,PT . پلاکت، گروه خون، فاکتورهای انعقادی و … نیز در این بخش انجام می شود.

بخش هماتولوژی | آذر تشخیص آزما

میکروب شناسی| آذر تشخیص آزما

میکروب شناسی

میکروبیولوژی از بخش های مهم آزمایشگاهی شامل میکروب شناسی ، انگل شناسی ، و قارچ شناسی است. در این بخش ، کشت نمونه های مختلف بیماران به منظور بررسی میکروارگانیسم ها ، تست حساسیت به آنتی بیوتیک ها و بررسی نمونه ها ی بیماران صورت می گیرد. در واقع نمونه های خون ، ادرار ، مایعات مختلف بدن و … زیر میکروسکوپ و کشت واقع شده و بررسی لازم انجام شده و در نهایت نتایج آنتی بیوگراف. پس از تست های آنتی بیوگرام محاسبه و ارزیابی می شود.


انگل شناسی و بیوشیمی ادرار

در بخش انگل شناسی ، نمونه مدفوع از جهت انواع انگل های کرمی و تک یاخته ای زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرد. بخش آنالیز ادرار به بررسی ظاهری ادرار نظیر رنگ ، Ph ، وزن مخصوص ، وجود مواد مختلف نظیر قند، پروتئین ، بیلی روبین …می پردازد. بررسی میکروسکوپی ادرار نیز صورت میگیرد که در نهایت به تشخیص عفونت مجاری ادراری و بیماری های کلیوی و متابولیکی کمک زیادی می کند.

انگل شناسی و بیوشیمی ادرار | آذر تشخیص آزما

بخش بیوشیمی

در این قسمت روی مایعات بدن و تغییرات مواد تشکیل دهنده آن بررسی انجام می شود. بیوشیمی یکی از بخش های اصلی هر آزمایشگاه است. که در دو قسمت بیوشیمی خون و ادرار و مایعات بدن فعالیت می کند.

بخش هورمون شناسی

در قسمت هورمون شناسی طبف وسیعی از هورمون ها با روش بسیار دقیق ، مورد آزمایش قرار می گیرند . آزمایش تیروئید. هورمون های جنسی ، فریتین ، ویتامین D ، آزمایش های اندازه گیری تومور مارکرهای خون و...


ایمنی شناسی

ایمنی شناسی به بررسی انواع واکنش ایمنی در برابر آنتی ژن های بیگانه و مصونیت در برابر عوامل بیماری زا می پردازد. در این بخش جنبه های پاتولوژیک مانند بیماری های خود ایمنی ، آلرژی ، نقص ایمنی ، واکسیناسیون و پیوند اعضا و هم پاسخ دفاعی بدن به عوامل بیگانه بررسی می شود.

سرولوژی

این رشته به بررسی سرم و مایعات خون می پردازد. سرم شناسی بیشتر بر پادتن‌های موجود در خون متمرکز است و اساس آن بر این است که به‌ جای یافتن یک آنتی‌ژن پاسخ اختصاصیِ بدن به آن (پادتن یا آنتی‌بادی ) را جستجو کرد. روش‌های انجام آزمایش‌ سرم‌شناسی شامل تست الایزا، آگلوتینه شدن، پرسیپیتاسیون تست فیکاسیون کمپلمان و فلورسانت آنتی‌بادی می باشد.


ما در مجموعه آذر تشخیص آزما بهترین برندهای تجهیزات آزمایشگاهی و کیت های تشخیصی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم و با مشاوره رایگان و خدمات کامل در اختیار شما قرار می دهیم. شما می توانید با بررسی سایت و مطالعه مقاله های ارائه شده و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته ما بهترین انتخاب را برای مرکز درمانی خود داشته باشید. سعی ما همواره بر این است که برندهای معتبر داخلی و خارجی را به شما عزیزان ارائه دهیم و در کنار شما باشیم تا بدون مشکل بتوانید امور تشخیصی و درمانی را انجام دهید.برای ارتباط با ما و دریافت مشاوره های رایگان از طریق دکمه زیر با ما تماس بگیرید.


دستگاه های پاتولوژی

این بخش با عنوان آسیب شناسی نیز شناخته می شود، و به دوبخش تشریحی و بالینی تقسیم شده است. انواع دستگاه های پاتولوژی همانند میکروتوم، دستگاه رنگ آمیزی بافت، تیشو فلوت، تیشو امبدینگ، فروزن سکشن، پارافین تریمر، هات پلیت و کلد پلیت، ... باتوجه به نیاز مراکز برای آماده سازی، برش، حمام بافت، توزیع پارافین و... مورد نیاز است .

انواع تجهیزات آزمایشگاهی پر کاربرد

۱- میکروسکوپ: میکروسکوپ از پر کاربرد ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که برای بررسی ارگانیسم‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. ما برندهای مطرح جهان همانند Olympus را به همراه لامپ و لوازم جانبی، همچنین لام و لامل را به شما عرضه می کنیم.
۲- سمپلر (میکرو پیپت) :
سمپلرهای آزمایشگاهی که جهت حجم‌برداری دقیق از نمونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همراه سر سمپلر (نوک) کریستالی، آبی و زرد و انواع رک ها از برندهایی همچون FL Medical، Trusmomed، BRAND و ... در اختیارتان قرار می گیرد.
۳- لوله آزمایش : انواع لوله های شیشه ای و یکبار مصرف از برندهای کاریزمهر، ارمغان، لوتوس، زیماکس، uniglass، به طور مثال لوله‌های گاما، ESR، ژل دار خلاء، CBC، فالکون (مخروطی) ، مکروتیوب و کاپ به صورت مجموعه های کامل و تکی قابل تهیه و ارسال هستند.

تجهیزات آزمایشگاهی | آذر تشخیص آزما

انواع تجهیزات آزمایشگاهی پر کاربرد| آذر تشخیص آزما

۴- جالوله (رک) : هر آزمایشگاهی نیاز به تعداد زیادی جالوله‌ای دارد تا به کمک آن به انواع لوله‌های مورد استفاده در آزمایشگاه نظم بخشد. شما می توانید با ذکر سایز لوله و میکروتیوب، همچنین تعداد خانه های مدنظر تان از انواع محصولات پلی پروپیلن، پلاستیکی و استیل ... ما سفارش دهید.
۵- شیشه‌آلات آزمایشگاهی: به شکل بشر، ارلن، مزور و … بخشی جدایی‌ناپذیر از آزمایشگاه‌ها هستند. ما در شرکت آذر تشخیص آزما سعی بر این داریم با تهیه و توزیع شیشه آلات با قیمت مناسب و کیفیت قابل اطمینان، نیاز شما عزیزان را برآورده کنیم.
۶- انواع تجهیزات: تجهیزاتی مانند ترازو، تایمر، کنداکتومتر، ph متر، tds سنج، ترمومترهای آزمایشگاهی در انواع مختلفی مانند دیجیتال و ساده تولید می‌شوندو دقت درجه‌بندی آن‌ها نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد.
۷- بورت‌ها : رایج‌ترین انواع بورت‌ها ۵۰ میلی لیتری، ۲۵ میلی لیتری و ۱۰ میلی لیتری هستند.


۸-انواع ترازو: ترازوی رطوبتی آزمایشگاهی، رطوبت یک نمونه‌ی جامد و یا محلول در مایع را می‌سنجد. ترازوهای آنالیتیکال یا تحلیلی برای اندازه‌گیری دقیق جرم نمونه‌های آزمایشگاهی (اغلب مقادیر کمتر از میلی‌گرم) طراحی شده‌اند.
۹- ظروف پلاستیکی: مانند یورین باتل، ظروف کشت، ظرف ادرار ۲۴ ساعته، سیفتی باکس، پی‌ست آزمایشگاهی، ... از جمله اقلام ضروری و مصرفی پر کاربرد در هر آزمایشگاه هستند که بسته به نیاز و کاربرد بایستی انتخاب و تهیه شوند.
۱۰- سیفتی باکس و کیسه زباله: پسماند عفونی نیز موضوعی بسیار مهم و حیاتی در مراکز تشخیصی و درمانی هستند. لوازم مصرفی مانند سرنگ‌ها یا نوک سمپلرهای آغشته به انواع مواد در آزمایشگاه‌ها بسیار رایج هستند. به همین دلیل سیفتی‌باکس‌ها را می‌توان یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی به شمار آورد.

۱۱- انکوباتور آزمایشگاهی: یکی از رایج‌ترین تجهیزاتی است که در آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی یافت می‌شود. زیرا کشت سلول یا میکروارگانیسم‌ها اغلب مستلزم ایجاد شرایط مناسب ( از جمله کنترل دما و رطوبت) است. با دریافت مشاوره رایگان خرید می توانید بهترین انتخاب را با مناسب ترین قیمت از ما دریافت کنید.
۱۲- سانتریفیوژها: تجهیزات مهم و پرکاربردی در اغلب آزمایشگاه‌ها هستند. یکی از پر فروش ترین برندهای سانتریفیوژ اروم تجهیز می باشد که در سال های اخیر با رعایت استانداردهای بین المللی و داخلی توانسته است نیاز بخش عمده ای از مراکز تشخیصی را برطرف نماید.
۱۳- اتوکلاو : اگر در یک آزمایشگاه نیاز به استریل کردن مواد و تجهیزات باشد، بدون شک اتوکلاو یکی از تجهیزات مهم و پرکاربرد محسوب می‌شود. تمامی ابزار لازم مانند کیشه اتوکلاو و محلول ها و مواد لازم را می توانید از ما بخواهید. همچنین چراغ بونزن برای استریل کردن اشیائی مانند لوپ فلزی و گرمایش استفاده می‌شود

کیت های آزمایشگاهی

کیت ها ابزاری بسیار کارآمد و پر کاربرد برای تشخیص و بررسی بیماری ها به شمار می روند. تاثیر این تجهیزات را در تشخیص و کنترل بیماری کووید ۱۹ بر روی ویروس کرونا مشاهده کردیم.


تعریف کیت آزمایشگاهی

کیت آزمایشگاهی یا کیت‌های تحقیقاتی دربردارنده ماده یا ترکیباتی هستند که به منظور تشخیص بیماری‌ها و تعیین روند درمان با بالاترین کیفیت و بیشترین دقت تولید می‌شوند. کیت ها به ۲ صورت تحقیقاتی و تشخیصی وجود دارند. هدف کیت‌های تشخیصی انجام آزمایش روی نمونه‌های گرفته شده از بدن انسان مانند خون، ادرار، مدفوع، بافت، بزاق و سایر مایعات بدن برای تعیین وضعیت سلامتی است و هدف کیت‌های تحقیقاتی تسریع روند آزمایشات در انجام پروژه‌های تحقیقاتی می‌باشد.
به عنوان مثال کیت تست عملکرد کلیه، کیت تست کلسترول، کیت تست انواع متابولیسم‌ها، کیت تست بیماری‌های خود ایمن، کیت تست ایدز HIV، کیت تست انسولین و کیت تست دیابت و قند خون، کیت تست کم خونی، کیت تست بیماری‌های عفونی، کیت تست اعتیاد، کیت تست غدد درون ریز، کیت الایزا و PCR و کیت‌های استخراج، کیت تشخیص Ab و …
کیت الایزا: کیت تست الایزا یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین روش‌ها برای مطالعه سلول است و اساس کار آن بر مبنای واکنش بین آنتی ژن و آنتی بادی بوده و اجزای مورد استفاده در آن شامل میکروپلیت‌های الایزا، کونژوگه سوبسترا، کروموژن، صفحات پوشیده شده با آنتی بادی تشخیصی، انواع بافرها و معرف‌ها و محلول‌های شستشو می‌باشد.


نحوه کار کیت آزمایشگاهی

کیت های آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند و به گونه های مختلف کار می کنند. کارکرد کیت ها با نمونه ادرار، خون، بزاق و .. امکان پذیر است. برای مثال، برای تشخیص بیماری کرونا، ابتدا چند قطره خون از فرد مشکوک به ویروس گرفته می شود. این خون را در محل مشخصی از کیت قرار می دهند. در مرحله ی بعدی محلولی به نام بافر با استفاده از تجهیزات مخصوص آزمایشگاهی بر روی خون ریخته می شود. پس از دو ساعت نتیجه ی آزمایش با علامتی بر روی کیت مشخص می شود.زمان تشخیص توسط کیت، بستگی به نوع کیت دارد.

نحوه کار کیت آزمایشگاهی| آذر تشخیص آزما

کیت آزمایشگاهی ایدز

از کیت های آزمایشگاهی ایدز برای تشخیص ویروس HIV در خون استفاده میشود که از جمله خطرناکترین ویروس ها بدون درمان است. بهترین درمان برای این بیماری پیشگیری از آن است. بهتر است زوجین در آزمایش های پیش از ازدواج این مورد را بررسی نمایند. انجام آزمایش ایدز به دلیل گسترش اعتیاد و رفتارهای پرخطر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل کیت های خانگی و آزمایشگاهی نیز بسیار پر کاربرد شده اند. دقت کیت های خانگی (رپید تست) که در داروخانه ها نیز به فروش می روند کمتر از کیت های آزمایشگاهی است.برای خرید این محصول با بهترین قیمت از مجموعه آذر تشخیص آزما، تنها کافیست برروی لینک زیر کلیک نمائید.

کیت آزمایشگاهی ایدز| آذر تشخیص آزما

کیت آزمایش کرونا| آذر تشخیص آزما

کیت آزمایش کرونا

با شیوع بیماری کووید انجام آزمایش های تشخیصی اهمیت فراوان پیدا کرده است. با گذر زمان تولید کیت های تشخیصی کرونا سرعت بیشتری پیدا کرد و امروزه به صورت خانگی و آزمایشگاهی (رپید و PCR) قابل انجام است.شما همچنین میتوانید از سایت آذر تشخیص آزما، کیت آزمایش کرونا را با بهترین قیمت تهیه نمائید.


کیت تعیین جنسیت جنین

یکی از دغدغه های اصلی در بیماری های وابسته به جنسیت، انتظار برای تشخیص آن با سونوگرافی است. معمولا کیت های تشخیص جنسیت می توانند تا ۸ هفته زودتر از سونوگرافی با بررسی نمونه خون مادر جنسیت جنین را مشخص کنند. این موضوع کمک می کند که خانواده ها زودتر آماده خرید سیسمونی و امورز مختلف شوند. دقت این کیت ها تا حد زیادی قابل قبول است .

کیت تعیین جنسیت جنین| آذر تشخیص آزما