advertise
آذر تشخیص آزما

همه چیز در باره ماسک های حفاظتی و ویروس کرونا

یکی از متخصصان اظهار کرد: با پوشیدن ماسک، ذرات ویروسی کمتری به بدن منتقل خواهد شد اما از آنجا که نوع جدید سرایت بیشتری دارد ممکن است ماسک شما مانند ۶ ماه پیش کارایی لازم در برابر این نوع را نداشته باشد. به نقل از نیوز، کارشناسان اظهار کردند: نوع دلتا به‌ راحتی گسترش می‌یابد و ممکن است بیماری شدیدتری نسبت به گونه‌های قبلی ویروس ایجاد کند بنابراین استفاده از ماسک در محیط داخلی توصیه شده است. اما آیا ماسک‌هایی که افراد طی یک سال و نیم گذشته استفاده کردند در برابر نوع دلتا نیز محافظت ایجاد می‌کنند؟ احتمالا به دلیل سرایت‌پذیری بیشتر نوع دلتا، کارایی برخی از ماسک‌ها نیز کمتر خواهد بود. ترسا سویت، دانشیار گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی دانشگاه درکسل (Drexel) پیشنهاد می‌کند، به دلیل انتقال بیشتر این نوع، برای محافظت در برابر ذرات ویروسی، ماسک با کیفیت بالاتری تولید شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، بیماران بستری شده در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از نوع دلتا، استفاده از ماسک و شواهدی مبنی بر اینکه افراد واکسینه‌شده مبتلا به کووید قادر به انتقال ویروس هستند، توصیه جدیدی برای استفاده از ماسک صادر کرده اما ماسک خاصی را توصیه نکرده است. دپارتمان بهداشت عمومی فیلادلفیا که استفاده از ماسک در داخل خانه را توصیه کرده اما آن را اجباری اعلام نکرده است، تاکید کرد: استفاده از ماسک مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به بیماری است و برای افراد واکسینه‌نشده استفاده از دو ماسک توصیه می‌شود. ماسک‌ها می‌توانند کمک‌کننده باشند اما مهم است که ماسک شما چقدر کارآمد باشد و صورت شما را پوشش دهد. به گفته کارشناسان، ماسک‌های N۹۵ که توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت کار مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، بهترین گزینه هستند. آن میلر، مدیر اجرایی پروژه N۹۵ یک موسسه غیرانتفاعی می‌گوید: «من شخصا توصیه می‌کنم به سراغ ماسکی بروید که بر اساس استاندارد آزمایش شده است.» ماسک‌های جراحی ارزان‌تر هستند و اگر با دقت مورد استفاده قرار گیرند (بدون کشیدن مکرر آنها به بالا یا پایین) کارایی خواهند داشت و ماسک‌های پارچه‌ای نیز اگر چند لایه باشند یا دو برابر شوند می‌توانند مفید باشند.


آذر تشخیص آزما
آذر تشخیص آزما
آذر تشخیص آزما

ماسک سه لایه یا جراحی یکی از ساده ترین ماسک های حفاظتی تنفسی در برابر ویروس کرونا هستند که تا حد قابل قبولی به کاهش شیوع این بیماری کمک کرده اند. ما با اخذ نمایندگی برندهای معتبر تولیدکننده ماسک، بهترین کیفیت را برای شما فراهم کرده ایم. در بخش فروشگاه می توانید انواع ماسک های سه لایه موجود را با مناسب ترین قیمت تهیه فرمایید. این ماسک سه لایه با برچسب اصالت و کد IRC جهت استفاده در مراکز درمانی نیز به شدت توصیه می شود.

ماسک پنج لایه با ظاهر سه بعدی بسیار شیک یکی از پر طرفدار ترین ماسک های حفاظتی در دوران کرونا محسوب می شود. این ماسک ها در عین ظاهر زیبا، کیفیت بسیار بالایی داشته و برخی از آن ها با لایه نانوفایبر امکان حفاظت بیشتر را فراهم می کنند. ما برای شما عزیران انواع ماسک های سه بعدی را فراهم کرده ایم که با الگوهای رنگی جذاب و بسیار متنوع از کالاهای محبوب و پر فروش ما به حساب می آیند. حتما سری به فروشگاه ما بزنید و این ماسک های بینظیر را سفارش دهید.

یکی از مهم ترین موارد مطرح شده در این ایام، حفاظت کودکان در برابر ویروس کرونا است. با حضوری شدن مدارس و افزایش فعالیت ها نگرانی والدین از سلامتی فرزندان افزایش یافته است. انتخاب یک ماسک مناسب با کیفیت و محافظت بالا یکی از دغدغه های اساسی در این دوران است. ما ماسک های کودکان را در ۲ نوع سه لایه و ۵ لایه نانوفایبر با الگوهای رنگی متنوع و جذاب در اختیار شما قرار می دهیم. پوشش و فیکس شدن ماسک سه بعدی ارائه شده بر روی صورت بسیار کامل و مناسب است.


آذر تشخیص آزما

۱۰ نکته مهم در مورد ماسک

۱- در صورتی که ماسک رطوبت گرفت؛ دیگر قابل استفاده نیست. ۲- تا آنجا که امکانپذیر است نه به ماسک دست بزنید و نه آن را بالا و پایین بکشید . ۳- ماسک‌ها باید کاملاً روی صورت بنشیند,یعنی برای این کار حتماً گیره روی بینی ماسک محکم شود و چین‌های ماسک کاملاً باز شود. ۴- ماسکی که به هر دلیلی تغییر رنگ داده است؛باید تعویض شود. ۵- همیشه قبل و بعد از استفاده از ماسک و قبل از لمس دست هنگام استفاده از آن،باید دستان خود را تمیز کنید. ۶- هنگام عطسه و سرفه ماسک نباید از روی صورت برداشته شود و رطوبت معمولی پس از عطسه و سرفه مانع از استفاده ماسک نیست؛تنها در صورتی پس از عطسه و سرفه ماسک قابل استفاده نیست که میزان رطوبت بالا باشد.به عبارتی بتوان گفت ماسک خیس شده است. ۷- مالیده شدن لوازم آرایشی به ماسک چون جنبه شخصی دارد کارایی آن را کاهش نمی‌دهد مگر آن که تغییر رنگ کامل داده باشد. ۸- ماسک‌هایی که دو رنگ هستند لایه روشن داخل و لایه تیره بیرون باشد. ۹- هیچ کدام از افراد خانواده یا رفقای نزدیک حق استفاده از ماسک طرف مقابل را ندارند.ماسک یک وسیله محافظتی کاملاً شخصی است. ۱۰- به هیچ وجه ماسک خود را داخل جیب لباس برای مصرف دوباره قرار ندهید,در این صورت هم محیط جیب خود را آلوده کرده و هم کارایی ماسک را از بین برده و نهایتاً آلودگی را به کل سطوح ماسک منتقل کرده اید.